|
Konspekt zajęć matematycznych do klasy II
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8891 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Prowadzący: Aleksandra Malik Szkoła Podstawowa nr 1 w Łaziskach Górnych, Temat: Wprowadzenie pojęcia połowa. Zapis za pomocą ułamka ½. Cele: Uczeń:
- Rozumie pojęcie połowa
- Potrafi zastosować odpowiednio słowo połowa
- Kształci logiczne myślenie
- Poznał symbol 1
- Dzieli na połowę
Metody słowne:
- Swobodne wypowiedzi uczniów
- Wypowiedzi ukierunkowane pytaniami nauczyciela
- Rozmowa z dziećmi
Metody oglądowe:
- Pokaz
- Obserwacja
- Praktyczne działanie
Środki dydaktyczne:
- Kolorowe liczby
- Figury geometryczne z papieru
- Jabłko
- Uzupełnianka
- Sznurek
- Cukierki – po 1 na parę dzieci
Przebieg lekcji.
1. Wprowadzenie w temat zajęć. o Kiedy i po co jest nam potrzebne dzielenie? o Posłuchajcie zadania. Ania miała 2 jabłka. Beata poprosiła ją: Daj mi jedno jabłko. Jaką część swoich jabłek Ania dała Beacie? o Rozwiązanie uzupełnianki. Wpisz brakujące pierwsze litery, a odczytasz hasło.
P - OMIDOR O - KULARY Ł - YŻKA O - RZECH W - ROTKI A - PARAT
o Co to jest połowa? o Jak zapisujemy połowę? – zapis na tablicy.
½
Ułamek ½ jako jedna z dwóch części.
o Demonstracja dzielenia na połowę jednego jabłka.
2. Dzielenie klocków. o Każde dziecko ma komplet kolorowych liczb. o Ułóż klocek 10 i podziel go za pomocą równych klocków na dwie równe części.
o Klocek 8. o Klocek 2.
3. Dzielenie sznurka na połowę – rozcięcie i związanie.
4. Mam tu cukierki, niestety starczy tylko po 1 na ławkę. Czy macie pomysł jak się podzielić tym cukierkiem w ławce? Dzielenie się cukierkiem na pół. (Cukierek powinien być dość duży, miękki)
5. Dzielenie figur na połowę. o Rozdanie papierowych figur geometrycznych każdemu dziecku. o Podziel prostokąt na połowę. Jak to zrobiłeś? – pokaz kilku możliwości.
o Podziel koło, trójkąt, kwadrat na połowę.
6. Kolorowanie połowy. o Pokoloruj jedną część każdej figury. o Jaką część figury pokolorowałaś? – Połowę. o Jak zapisać to symbolem? - ½ o Zapisz ten symbol w pokolorowanej części. o A jaka jest część nie pokolorowana? o Ile to jest razem, jeśli dodam dwie połówki? – Demonstracja na przeciętym jabłku.
7. Zapis notatki do zeszytu. o Zapis tematu : Połowa. Wklejenie figur podzielonych na połowy. 8. Podsumowanie. Zadanie domowe. Sprawdź, czy dobrze pokolorowano ½ figury. Popraw błędy.
Opracowanie: Aleksandra Malik |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|